Dr. Knoll ZsoltDr. Knoll Zsolt
SPORTORVOSI VÉLEMÉNY
Fallabdázás Falmászás Síelés Strandröplabda Tenisz Teremfoci
NAPLÓ Egy keresztszalag szakadás története
REHABILITÁCIÓ
TÉRDBETEGSÉGEK
TÉRDKALÁCS REHABILITÁCIÓ gyakorlatok   aktív  |   kiegészítő
Térdkalács rehabilitáció

TÉRDKALÁCS REHABILITÁCIÓ
Aktív gyakorlatok

 

 

Térdkalács rehabilitáció

Térdkalács rehabilitáció

Térdkalács rehabilitáció

Térdkalács rehabilitáció

Térdkalács rehabilitáció

Térdkalács rehabilitáció
Térdkalács rehabilitáció
  • A térdkalács közép helyzetbe való visszamozdítását un. Tape-ing technikával segítjük elő. Ezt a ragasztásos módszert csak szakember végezheti a megfelelő anyag használatával.

 

 

 

 

 

 

Figyelem: A súly mértékét, és a gyakorlatok ismétlésszámát a gyógytornász határozza meg egyénre szabottan. A következőkben középértékeket jelölünk meg.

  • Alkartámaszban helyezkedünk el. Tegyünk 1kg súlyt a bokánkra. Az érintett térdet lefeszítjük, amennyire csak tudjuk.
  • A lábfejet kifele fordítjuk, és kis amplitúdójú, ritmusos emeléseket végzünk.
  • A lábfejet kifele fordítjuk, és kifele körzünk
  • A lábfejet kifele fordítjuk, és kis "V" betűket írunk a levegőbe
  • A lábfejet kifele fordítjuk, és hullámmozgással visszük a lábat jobbra, balra
    Ismétlésszám 30-40, Sorozat 2-3.

 
Oldalfekvésben (az érintett oldalon):

  • Az egészséges lábat hajlítjuk és keresztezve a másikon talpra támasztjuk. Nyújtsuk ki az érintett térdet, a lábfej párhuzamos a talajjal, és így emelgetjük a lábunkat. 3x30








  • Az egészséges láb behajlítva az érintett láb mögött támaszt. Az érintett láb legyen nyújtva és csípőből 45°--os szögben elfordítva. Így emelgessük a lábunkat. 3x50

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ülő helyzetben:

  • Tegyünk egy merev hengert a térdünk alá, vagy üljünk az asztal szélére. Nyújtsuk ki teljesen a térdet, innen enyhén hajlítjuk (kb. 5-10 cm-t süllyed a láb), majd dinamikusan kinyújtjuk ismét (Végezzük gyorsan ezt a gyakorlatot!) 3x70-100






  • Az egészséges lábat hajlítva a combtőhöz húzzuk és kiejtjük oldalra, majd egyenes háttal ráhajolunk az érintett lábra megnyújtva a combhajlítót (kombináljuk légzéssel) 3x10-15 sec.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Combtávolító nyújtása:

  • Feküdjünk az ágy szélére, az egészséges oldalra. Hajlítsuk be az alsó lábat, a fölsőt hátraengedve lógassuk le az ágyról. 5 perc
  • Széken ülve támasszuk meg a hátunkat. A lábak derékszögben behajlítva. Forgassuk kifele és befele a lábfejünket a középső mozgástartományban anélkül, hogy felemelnénk a talp bármely részét. (A gyakorlatot végezzük zokniban, parkettán, vagy járólapon).
SPORTORVOSI VÉLEMÉNY Fallabdázás, Falmászás, Síelés, Strandröplabda, Tenisz, Teremfoci, Keresztszalag szakadás története
REHABILITÁCIÓ Boka rehabilitáció, Keresztszalag rehabilitáció, Térdkalács rehabilitáció, Váll rehabilitáció
TÉRDBETEGSÉGEK Meniszkuszok, Térdtáji ciszták, Szalagok, Ízületi felszínek, szabadtestek, Szalagok, Ízületi gyulladás, Térdkalács betegségek, Artrózis, Műtéti szövődmények
Ortopéd-traumatológia fekvőbeteg ellátás Balassagyarmat - Dr. Kenessey Albert Kórház, Tatai Kastélypark Klinika, Telki Magánkórház
Egynapos sebészeti ellátás Euromed - Egynapos sebészeti Klinika, Budapest XIII. kerületi Egészségügyi Központ